Biuletyn Informacji Publicznej

Poradnia Psychologoczno- Pedagogiczna w Janowie Lubelskim

Logo - Poradnia Psychologoczno- Pedagogiczna w Janowie Lubelskim

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Poradnia Psychologoczno- Pedagogiczna w Janowie Lubelskim (ul. Zamoyskiego 77, 23-300 Janów Lubelski, tel: 15 8724 041, fax: 15 8724 041, email: pppjanow@wp.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Poradnia Psychologoczno- Pedagogiczna w Janowie Lubelskim.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2015-11-04.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-21.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Jarosław Lenart, e-mail: pppjanow@wp.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 158724041. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Deklaracja dostępności

Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Janowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Janowie. Data publikacji strony internetowej: listopad 2015. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-07-21. Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej. Mimo naszych wysiłków, aby spełnić jak najlepiej wszystkie wymagania na poziomie AA, może się zdarzyć, że na niektórych stronach pojawią się różne nieprawidłowości. W szczególności mogą one dotyczyć:

  • 1.1.1 Treść nietekstowa
    Treści umieszczane na stronie mogą nie zawierać opisów alternatywnych bądź mogą być uzupełniane automatycznie (w wyniku działania oprogramowania), generując niepotrzebne informacje.
  • 1.3.1 Informacje i relacje
    Portal jest coraz to ulepszany pod kątem semantyki oraz hierarchii kodu HTML. Istnieją jednak pewne nieprawidłowości, które staramy się bieżąco wykluczać.
  • 1.4.4 Zmiana rozmiaru tekstu
    Po zwiększeniu tekstu niektóre elementy strony mogą nie być funkcjonalne.
  • 1.4.10 Dopasowanie do ekranu
    Po zmianie rozdzielczości ekranu może nastąpić przewianie treści ze względu na niedostosowanie witryny pod kątem responsywności.
  • 1.4.12 Odstępy w tekście
    Oprogramowanie jest ciągle rozwijane celem uzyskania większej dostępności. Operacje dotyczące wysokości linii czy też zmiany odstępu są na ten moment wprowadzane do funkcjonalności systemu.
  • 4.1.1 Parsowanie
    Ze względu na użycie oprogramowania, kod HTML może posiadać błędy powstałe w wyniku automatyzacji pewnych działań podejmowanych na stronie internetowej

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-01-08. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

6. Informacje na temat procedury

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Adres poczty elektronicznej: pppjanow@wp.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 15 87 24 041. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

  1. Dostępność wejścia do budynku.  Dla klientów dostępne są dwa osobne wejścia po schodach  ( na poziom pierwszego piętra).
  2. Dostępność korytarzy, schodów i wind. Dla osób niepełnosprawnych dostępne są wszystkie pomieszczenia . Na poziomie Poradni dostępna jest toaleta dla osoby niepełnosprawnej.
  3. Dostępna jest winda z poziomu ulicy przy wejściu głównym od ulicy Zamoyskiego

 

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

  1. Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku zapewniona jest w sposób wizualny ( plansze informacyjne).
  2. W budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków  technicznych do obsługi osób słabosłyszących.
  3. Informacje o miejscu i sposobie korzystania  z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Przed budynkiem Poradni są wyznaczone 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
  4. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach. Do budynku i pomieszczeń Porani można wejść z psem asystującym  i psem przewodnikiem.
  5.  Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

            Jest możliwość skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego

10. Informacje dodatkowe